Zakończyliśmy nasze zmagania z projektami POWER realizowanymi we współpracy ze Stowarzyszeniem MORENA w Gdańsku. 

W sumie zrealizowaliśmy 3 projekty:

1/ "Rozwijanki". Projekt polegał na prowadzeniu zajęć artystycznych dla młodszych dzieci z klas 1-3 przez naszych uczniów- mentorów. Uczniowie ze szkoły podstawowej mogli wybrać materiał z którym będą pracować, jak np. glina, farby, porcelana. Zabawa była przednia a dzieci wykonały piękne i kreatywne prace. Wartością dodaną projektu był  fakt, że uczyliśmy się od siebie nawzajem, starsze koleżanki w roli mentorek wspierały w działaniach młodsze koleżanki i kolegów ze szkoły podstawowej. Projekt realizowały dziewczęta z 4B SE-H w Szkole Podstawowej nr 6 w Gdańsku. 

2/ "3D na płasko". Projekt polegał na ukazaniu formy, struktury i koloru przedmiotu na fotografii na płaskim kawałku papieru, aby wyglądał tak, jak w rzeczywistości. Naszym zadaniem było przekazać wiedzę młodym osobom o fotografii produktowej, która jest ściśle związana ze sprzedażą w obecnych czasach. Jako uczniowie szkoły ekonomicznej mamy świadomość, jak dużą rolę marketingową odgrywają profesjonalne zdjęcia produktów przy ich promocji i sprzedaży, gdy zasypywani jesteśmy treściami w internecie, reklamami w telewizji, kolorowymi ulotkami itp. Chcemy poprzez zabawę pokazać młodym osobom, że zdjęcia produktowe nie są trudne do wykonania. Projekt realziowały dziewczęta z klasy 4B w naszej szkole.

3/ "Wyplątajmy dzieci z sieci". Projekt miał na celu ukazanie dzieciom aktywnych form spędzania wolnego czasu jako alternatywę dla siedzenia przed ekranami laptopów czy smatrtfonów, zwiększenie kreatywności dzieci oraz integracji w grupie. Podczas spotkań dzieci bawiły się w gry logiczne, pobudzające umysł i kreatywne działania młodego człowieka, rozgrywki grupowe rozwijające umiejętności społeczne wśród rówieśników, promowaliśmy aktywność fizyczną poprzez udział w  ćwiczeniach  poprawiających kondycję i koncentrację, pobudzały także nieszablonowe myślenie, zachęcały do poszukiwania nowych rozwiązań. Uczniowie szkoły podstawowej mieli możliwość poznania alternatywnych form zabawy poza siecią informatyczną. Projekt był skierowany i reazlizowany z uczniami Szkoły Podstawowej w Przejazdowie przez uczniów SE-H.

 

Opiekun projektów w szkole:

Pani Agnieszka Tymczyszn-nauczyciel przedmiotów zawodowych.